Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

Arena Eserler
#1
Bu rehberde oyundaki tüm eserler açıklamalarıyla birlikte bulunmaktadır. Sınıfınıza bağlı olarak eser seçmeniz daha uygun olacaktır. Eğer sınıfınızın kullanamayacağı bir eseri bulursanız hiç bir işinize yaramaz. Hem ayrıca aynı anda sadece bir adet esere sahip olabilirsiniz.

Eserler nasıl bulunur?: Öncelikle sokaktaki insanlardan genel söylentileri öğrenmeniz gerek. İlk sefer soruşunuzda öğrenemiyorsunuz elbette, farklı insanlara birden fazla defa sormayı deneyin. Diyalogların birinde bir eser hakkında bir şeylerden söz edilldiğini göreceksiniz. O diyalogda geçen hana gittiğinizde tekin olmayan bir tip sizi karşılayacak ve size o eserin yerini bildiğini söyleyecek. Belli bir ücret karşılığında size eserin yerini gösteren haritanın bulunduğu zindanın yerini söyleyecek. (Eğer o an paranız yoksa da yaklaşık bir hafta kadar daha aynı handa kalmaya devam ediyor ancak daha sonra çekip gidiyor.) Daha sonra sizin de ilk önce haritayı bulmanız, ardından da eserin bulunduğu diğer zindana gidip onu bulmanız gerekmekte. Son olarak dikkat etmeniz gereken bir nokta daha var çünkü Arena'da eserler aniden elinizden puf diye kaybolabilir. Skyrim'deki gibi koleksiyon yapamıyorsunuz.




Bey Zırhı

-9 zırh puanı verir.

Açıklama: Bey Zırhı veya diğer isimleriyle Morihaus Zırhı, Kynareth’in Armağanı her türlü darbeye dayanıklı bir göğüs zırhıdır. Giyicisine kaybettiği canı yenileme, büyü koruması ve zehir tedavisi gücü verir. Söylenir ki, eğer Kynareth zırhı giyen kişiyi zırha layık görmez ise, Bey Zırhı o kişiden alınır ve sıradaki seçilmiş kişiye verilirmiş.
 


Oghma Infinium

Anında 50 yetenek puanı verir.

Açıklama: Oghma Infinium asla yaşlanmayan bilge büyücü Xarses tarafından yazılmış bir irfan kitabıdır. Her kim Infinium’u okursa, içi kişinin yeteneklerini yarı tanrı seviyesine çıkarabilecek eserin enerjisi ile dolar. Efsaneye göre, bir kere kullanıldı mı, Infinium ortadan kaybolurmuş.



Paladin Kılıcı

2-18 arası hasar verir.

Açıklama: Chrysamere, Paladin Kılıcı ve Kahramanların Kılıcı, savunma yetenekleri saldırı yeteneklerinden üstün antik bir paladır. Kullanıcısının sağlığına katkıda bulunur, ateşten korur ve gelen büyüleri büyü yapan kişiye geri yansıtır. Chrysamere, herhangi bir silahşor tarafından nadiren uzun bir süre kullanılır, çünkü lütfunu sadece tek bir şampiyona bahşetmemiştir.



Magnus Asası

1-8 arası hasar verir.

Açıklama: Magnus Asası, yaratıcısı Baş büyücü Magnus’un metafiziksel gücüne sahip, Tamriel’in kadim eserlerinden biridir. Kullanıldığında büyücünün hem sağlığını hem de mistik güçlerini hatırı sayılır derecede yeniler. Zaman içinde Asa, kullanıcısının korumaya yeminli olduğu mistik dengeyi bozması veya çok güçlenmesi halinde onu terk eder.



Kudretli Cüce Çekici

3-18 arası hasar verir.

Açıklama: Kudretli cüce çekici, Volendrung, söylenene göre yüzlerce yıl önce Tamriel’den kaybolmadan önce, Rourken Cüceleri tarafından yapılmış. Kullanıcısının sağlığını arttırma gücü olmasının yanı sıra felç etme ve düşmanının kuvvetini emme güçleri ile de tanınır. Aynı bunu yapan Cüceler gibi Volendrung da aniden kaybolabilir, bazen günler, bazen asırlar sonra tekrar ortaya çıkabilirmiş.



Efsunkıran

-3 zırh puanı verir.

Açıklama: Görünüşte bir cüce kule kalkanı olan Efsunkıran, Tamriel’in en değerli eserlerinden biridir. Rourken-Shalidor savaşındaki tarihi önemi dışında, Efunkıran kullanıcısını neredeyse tüm büyülerden koruyabilir ve hatta düşman büyücüsünü büyü yapmak üzereyken engelleyebilir. Söylendiğine göre Efsunkıran hala gerçek sahibini aramakta ve kimsenin elinde çok uzun süre durmamaktaymış. Birçoklarına göre, Efsunkıran’a sürekli sahip olabilmek oldukça güçmüş.



Ölüçağıran Kolyesi

-9 zırh puanı verir.

Açıklama: Efsanevi Olüçağıran’ın Kolyesi, onu giyen herhangi bir büyücüye büyü gücü emebilme ve yaralanmalardan yenileyebilme gücü bahşeden, deli büyücü Mannimarco’nun son kalan eseridir. Kolye, giyicisine ağırlık ve hareket kısıtlaması olmaksızın plaka zırh korumasına eşit büyü koruması sağlar. Bu da kolyeyi hırsızlar ve büyücüler arasında popüler hale getirmiş. Bu dünyada dengesiz olması Kolyenin tek kusuru – sonsuza kadar en son yok olduğu yerden uzakta bir bölgede tekrar ortaya çıkacak şekilde varlığı bir görünüp bir yok olmaya mahkum edilmiş.


Auriel Kalkanı

-3 zırh puanı verir.

Açıklama:
Bir zamanlar efsanevi Elf yarı tanrısı Auriel’e ait olduğu söylenen abanoz bir kalkan olan Auriel Kalkanı, kullanıcısını tamamen hasar geçirmez yapar. Auriel Kalkanı, ateş ve büyü koruması konusunda  emsalsizdir. Kullanıcısını korumak için gelen saldırıları emmez, sağlık olarak geri verir. Tamriel’deki birçok eser gibi Kalkan da kendi yaşamına ve kişiliğine sahiptir, bu yüzden kullanıcısına bağlanmaz. Popüler bir masalda, Kalkanın kullanıcısını en ihtiyaç duyduğu anda terk ettiği anlatılır ama belki de uydurmadır.



Abanoz Kılıç

3-16 arası hasar verir.

Açıklama: Abanoz Kılıç, diğer isimleriyle Vampir ya da Asalak, bir katanaya benzemektedir ve gerçekten de gücü oldukça karanlıktır. Abanoz Kılıç bir düşmana her darbe indirdiğinde verdiği hasarın bir kısmını sağlık olarak kullanıcısına geri iletir. Kılıcın kendisi kullanıcılarından daha şeytani olmayabilir belki ama uzun varoluşunun bir noktasında kılıca bir büyü yapılmış, bu yüzden de tek bir silahşorda kalamazmış. Tılsımı yapan büyücü Kılıca aşırı bağlanmış ruhları kurtarmak için abanoz bu tılsımı yapmış. Kim bilir, belki de haklıdır...



Warlock Yüzüğü


Açıklama: Baş büyücü Syrabane’in Warlock Yüzüğü efsaneler ve masallardaki en popüler eserdir. Tamriel’in kadim tarihinde Syrabane, yüzüğü akıllıca kullanarak tüm kıtayı kurtarmış ve o tarihten beri maceracıların daha küçük amaçlarında yardımcı olmuş. Yüzüğün en bilinen özellikleri büyü yansıtma, giyicisinin hızını ve sağlığını arttırma olsa da başka güçleri olduğu da düşünülmektedir. Hiçbir maceracı Warlock Yüzüğü’nü çok uzun süre takamazmış, çünkü denir ki Yüzük sadece Syrabane’in kontrolündeymiş.




Auriel Yayı

2-12 arası hasar verir. -3 zırh puanı verir. Atışları asla kaçırmaz. Alevli oklar.

Açıklama: Auriel Yayı gösterişsiz bir Elf Uzun yayı gibi gözükse de aslında Tamriel tarihindeki en güçlü silahlardan biridir. Aynı kardeşi Auriel Kalkanı gibi, yüce Elf yarı tanrısı tarafından yaratılıp kullanılmış olanbu yay herhangi bir oku ölüm füzesine dönüştürebilir ve kullanıcısını hafif saldırılara karşı korur. Yay, arkasında Auriel’in gücü olmadığı zaman da kendi depoladığı gücü kullanır. Gücü tükendiği zaman yay kaybolur ve kaderin koyduğu herhangi bir yerde tekrar ortaya çıkar. Son görüldüğü yerler yüz yıllardır dedikodu konusu olmuştur.




İskelet Anahtar

Günde bir kez herhangi bir kapıyı veya sandığı açar.

Açıklama: Doğrusu istenirse, Iskelet Anahtarın gücü oldukça sadedir. Bununla, sihir olmadan kilitlenmiş herhangi bir kapıyı veya sandığı en beceriksiz hırsız bile anında açabilir. Yetenekli hırsızlar ise bazı büyü bariyerli kapıları bile bu anahtarla açabilir. Kendi ambarlarını korumak isteyen bir büyücü tarafından bu anahtara iki adet sınırlandırma konulmuş. Sadece günde bir kez kullanılabilir ve hiçbir hırsızda çok uzun süre durmazmış. Anahtara sahip olanlardan bazıları kendilerini zengin edemeden önce anahtar kaybolmuş, diğerleri ise asla girmemeleri gereken yerlere girmişler...



Phynaster Yüzüğü

-6 zırh puanı verir.

Açıklama: Phynaster Yüzüğü, yüz yıllar önce maceralı hayatında hayatta kalabilmek için iyi bir savunmaya ihtiyaç duyan biri tarafından yapılmış. Yüzük sayesinde Phynaster yüz yıllarca yaşamış ve o zamandan beri yüzük kişiden kişiye geçmiş. Yüzük, takan kişinin genel savunmasını arttırır ve zehir, büyü ve elektrik bağışıklığı sağlar. Bununla birlikte, Phynaster’ın kurnaz biri olduğu ve yüzüğü lanetlediği söylenir. Er ya da geç kaybolarak sahibini terk eder ve Pynaster’ın kendisi haricinde herhangi bir yerde kalmaktan hoşnutsuz olarak başka bir istirahat yerine dönermiş.




Kral Orgnum'un Sandığı

Günlük 1 ila 100 altın verir.

Açıklama: Kral Orgnum’un Sandığı görünüşte sıradan, küçük bir sandıktır. Hatırı sayılır derece hafif, neredeyse hakiki büyüsü hakkında ipucu verecek kadar ağırlıksızdır. Bir gün, sandık yoktan bir altın var etmiş. Kral Orgnum sandığa sahip olduğunda, içindeki miktar sınırsızmış. Daha sonra onu bulanların anlattıklarına göre, en zengin tüccarları bile gölgede bırakacak kadar altın dağıttıktan sonra ortadan kaybolmuş. Nereye ve neden kaybolduğu ise hala büyük bir gizem.



Abanoz Zırh

-9 zırh puanı verir.

Açıklama: Abanoz Zırh efsaneye göre, tarih kaydedilmeden önce Dark Elf tanrıçası Boethiah tarafından yaratılmış. Kimin bu zırha ne kadar süre sahip olacağını o belirlermiş. Eğer layık görür ise, giyicisine sağlığı ve yetenekleri emen tüm büyü saldırılarına karşı koruma sağlar. Boethiah bir kişinin Abanoz Zırha daha fazla sahip olabilmek için yeterli olup olmadığına karar veren tek kişidir ve tanrıça oldukça kaprisli olabilir...



Khajiit Yüzüğü

-6 zırh puanı verir.

Açıklama: Khajiit Yüzüğü, yüzüğü meşhur yapan hırsız Rajhin’den yüzlerce yıl daha yaşlı, antik bir eserdir. Rajhin kendisini görünmez,
sessiz ve rüzgar kadar hızlı yapabilmek için yüzüğün güçlerini kullanmıştır. Yüzüğü kullanarak Elsweyr tarihinin en başarılı hırsızı olmuştur. Rajhin’in nihai kaderi bilinmemektedir ancak efsaneye göre, Yüzük sürekli kullanılmaya karşı çıkmış ve Rajhin’i düşmanları önünde biçare bırakarak ortadan kaybolmuştur.


#2
Bende rehber için hangi artifacti alayım diye karar vermeye çalışıyodum.Hiç boş durmuyorsun yahu
#3
Normal bir demirciden al dediğimizde eşyaların ismi parası ağırlığı yazıyor ama kaç vurdukları gözükmüyor. Sağ tuşla tıklamayı da denedim üzerlerine olmuyor. Eşyanın statını bilmeden almanın manası nedir?
---
Envanterimizde iken üzerine sağ tıkladığımızda yazıyor statı