Konuyu Okuyanlar:
2 Ziyaretçi

Forum Ölmüş
#16
(03.02.2017, Saat: 22:34)Jzargo Adlı Kullanıcıdan Alıntı: O kadar mesajlarda skyrimden sıkıldığını belirtiyor herkes siz canlandırmak için skyrim sohbet açıyorsunuz

Vatansever konuların tekdüzeliğinden şikayetçi yoksa skyrimmiş oblivionmuş boş. zaten kendide son birkaç ay forumda hiç eğlenceli konu açılmadı demiş

:düşün
#17
TES 6 çıkana kadar bunun gibi konularda çok açılır.
#18
Demek ki forum ölmüş demek gerekiyormuş. Cheesy
[+] vatansever isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#19
Hocam bilmem beni tanırmısın, severmisin ama çok kalbimi kırdın. Son birkaç aylık sürede en az 5 tane rehber konusu hazırladım modlama ile alakalı. Cidden kırıldım...

Ancak sana hak veriyorum. Ben zaten Skyrime oynamak için girmiyorum artık. Girdimmi dolanıp birkaç fotoğraf çekiyorum, arada burda paylaşıyorum. Diğer tes oyunlarıyla da pek aram yok zaten. Forumda da pek sohbet muhabbet olmayınca yeni açılan konu başlıklarını bi okuyup kaçıyorum. Ben yıllardan beri forumlarda yer aldığımdan bunun forumun çöküşünün alameti olduğunu düşünüyorum. Sebebi ise çok açık, bu forumun içeriği TES oyunları. Peki en son hangi oyun çıktı ? 2011 Skyrim, ve bilmediğim bi tarihte "TESO". Teso çoğunluğun umrunda olmadığı için forumu besleyemiyor. Zaten umurunda olan arkadaşlarda facebook gruplarında hallediyordur işlerini. Özetlemek gerekirse yeni bir TES oyunu uzun süredir çıkmadığından forum beslenemiyor. Tes bir oyuna odaklı forumlarda hep oluyor bu. Oyun ölünce forumda ölüyor. Dikkat edin ne zaman yeni oyunla ilgili bir haber konusu açılsa o konuda baya sohbet dönüyor Smile

Açıkcası ben bir çare göremiyorum. Forumun öleceğini de zannetmiyorum sadece offline bir moda girer oyun çıkana kadar. Çıkınca yine burdayız Smile Yada yeni bi web tabanlı oyunmu geliştirsek ? PM atın :d
#20
Oblivion Türkçe yaması çıkınca canlanır bence. ayrıca benim de skyrim special edition çıkınca bir beklentim vardı. mod sistemi değişti ve buna göre mod çevirileri olur diye düşünmüştüm ama düşündüğüm gibi olmadı. olsaydı belki değişirdi biraz.
#21
İçeriği canlandırmanin bir yoluda kendimize özgü Mod yapıp paylaşmak zamanında denedim de beceremedim ben Undecided
#22
Kağıt üstünde kalıyor ya o çalışmalar çoğunlukla. Cheesy Zevkine mod yapacaksan o ayrı ama ciddi bir mod yapacaksan olmuyor. .d
#23
(04.02.2017, Saat: 00:48)bluestorm02 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Kağıt üstünde kalıyor ya o çalışmalar çoğunlukla. Cheesy Zevkine mod yapacaksan o ayrı ama ciddi bir mod yapacaksan olmuyor. .d

Milli sorunumuz üşengeçlik  Sad
#24
Eto bitmiş ...

Şakası bir yana , hardcore TES fanları dışında çoğunluk Skyrim ile TES dünyasına girdi . Bu çoğunluk da beş yıl sonra artık sıkılmış olmalı ki yeni konular açılmıyor . Oyunu hala oynayanlar zaten ya modlarla uğraşıyordur ya da forumda soru sorma ihtiyacı duymadan kendince oynuyordur . Oyun zaten bir yerden sonra yeni şeyler getirmeyi durdurduğu için sürekli rehber atılacak bir durum da yok . Oyundaki her şeyin rehberi var zaten . Oyuncu sıkıntı yaşadığı zaman yazıyordur gugıl'a , 100 tane konu çıkıyordur zaten . Sürekli aynı konuları açanlar da bu çözümleri beceremeyip özel destek isteyenler ya da gugıl'a sormayı düşünmeyenler .

Az önce lafını ettiğim hardcore TES fanları da zaten kendini belli ediyor forumda . Ne kadar azınlık olsalar da yine de hepimiz orada olduklarını biliyoruz .

Şunu da söylemeden geçmeyeyim . Ne Oblivion , ne Morrowind , ne de Skyrim oynadım . Youtube'dan izlediğim 3-5 video dışında bir bilgim yok . Tamamen tarafsız bir görüş sunuyorum yani . Bana kalırsa yapılması gereken eski oyunlara remaster gelmesi . Ama gittiler ne yaptılar , en son oyuna Remaster getirdiler . En son çıkardığın oyuna Remaster getirmek nasıl bir mantıktır onu da anlamış değilim . Aslında anlıyorum . En çok oynanan oyuna ne çıkarırsan çıkar , insanlar satın alacaktır . Ben şirketin sahibi olsam , yalan olmasın , aynısını yapardım . Asıl amacım para kazanmak sonuçta .

Diğerlerinin de dediği gibi , şu çeviri şeysi bitince büyük bir Türk oyuncu kitlesi Skyrim'i bir kenara kaldırıp Oblivion'a bir şans verecektir . O zaman canlanır buralar . Her yazım hatası başına 10 , her bug başına 20 tane konu açılır . Oyun artık Türkçe olduğu için yeni bir oyunmuş gibi davranılır ve daha 1-2 haftadır oynayan yerden bitme pro oyuncular baş verip mükemmel rehberler hazırlarlar . Ciddi anlamda pro olan oyuncular da o konularda yapılan yüzlerce yanlışı düzelterek çakma pro oyunculara oyunu öğretirler . Güzel bir sinerji oluşur böylece .

Onun dışında sadece ESO oynayan ve genellikle orasıyla ilgilenen biri olarak gayet memnunum . ESO kimsenin umrunda değil denmiş , ona katılmıyorum . ESO'da büyük bir Türk oyuncu kitlesi mevcut . Aktif Türk sayısı 1000-1500 kadar var . Oyun içinde tanıştığım Türkleri buraya yolluyorum , ''sorunuz olursa bu forumda konu açın'' diyerek . Getirdiğim üyelerden bazılarının forumda aktif olduğunu görmeme rağmen diğerlerinin (üyelik alıp/almayıp sadece konuları okuyan) en azından hazırladığım onca rehberden yararlanmış olduğunu bilmek bile benim için yeterli . Tek isteğim daha fazla ''Steam'den aldım , içime kaçtı'' gibi konuların açılmaması . Onun dışında forumdan gayet memnunum , her gün boş zamanlarımda saat başı ziyaret edip bakınıyorum neler dönüyor diye . Güzel mekan bence .
[+] LiofaTR isimli üyenin iletisini 3 üye beğendi
#25
@LiofaTR
şu oyunu sevdiysem bi senin sayende diğeride sleepless guildinde ki arkadaşlar. Ne zaman sorunum olsa ilk guilde ikinci buraya geliyorum ki genellikle liofa cevap veriyor. Belli başlı insanlar dışında tercih edilmiyor eso sayfası. Anladigim kadariyle forumun çoğu üyesi skyrim için giriyor ve oralarda aktif oluyorlar. Bu da gösteriyor ki o kadar eso oynayan türk olmasına rağmen bu forumda değiller.

LG-H525 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[+] Jzargo isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#26
(03.02.2017, Saat: 22:23)ibodala Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Çok güzel kombinasyonlar var hakkaten... Sorc tank? Fireball atan warior? Big Grin

Biz almayalım, threnk you.

şimdi hocam senin böyle birşey demen şu tarz bir mantıktan kaynaklanıyor dk=warrior  sorc=büyücü templar=healer vs.  ama bu çok doğru değil.bu sorcerer dragonknight falan  aslında savaş tarzı.dk'nın kendi açıklamasında yazıyor.bu  class akaviri savaş sanatında dövüşür ejderhamsı ateş büyüleri ve saldırıları kullanır diyor.skillerine baktığında da gerçekten öyle örneğin ağzından ateş çıkarma nidası atıyor, sırtından ejderha derisi mi diyeyim birşeyler çıkartıyor ya da ejderha pençesi atıyor.gördüğün gibi oyun sana "al sana dk bu warriordur tank da yaparsın" dememiş magicka kastığın zaman da  ateş büyülerinde uzman çok güzel bir akavirili bir büyücü olursun.ya da diyor templar aedraların adaletini yayar işte böyle çeviktir şöyle atiktir falan skillerine baktığında da her ne kadar çoğu sorunlu olsa da gerçekten de skillerinin  hepsi güneşle alakalı.buna magicka kasarsan  aedric tapınaklardaki şifacılardan biri olursun stamina kasarsan aedraların ismini tamriele yayıp daedraları kovmaya çalışan bir şövalye.nb de keza öyle yokudan savaş sanatı bu.redguardların ustası olduğu illizyon büyülerini kullanarak düşmanlarını alt ediyorlar.magicka kassan illizyonist olursun, stamina kassan  assasin.eso' nun eksik tarafları var evet ama eleştirirken bir parça insaf.şu son yaptıkları parayla class satmaları  haricinde classlar birbirinden fakrlı her birinin ayrı zevki var ve hiçbiri baştan savma değil.skillerin de gayet güzel animasyonları var.
[+] süleyman maik isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#27
Forum ölmüş demek abartı olmuş. Eskisine nazaran bir sakinlik olabilir. Bunun yönetimden veya üyelerden kaynaklandığını düşünmüyorum. Nedeni basit, her forumun içeriğe ihtiyacı var ve o içeriği sağlamıyor Bethesda. Liofa ve diğer arkadaşlar değinmişler zaten, V: Skyrim çıkalı 5 küsur sene oldu, yapılabilecek her rehber yapıldı, üzerinde döndürülebilecek her muhabbet döndürüldü, oyunu ayakta tutan modlar bile sınırına dayandı adamlar izin verdiğince modladılar Skyrim'i.

ESO da diğer online oyunlar gibi akıcı bir düzen tutturamadı Bethesda, doğru düzgün yenilik sağlanamadı. Skyrim ve modlarıyla kazandıkları kitleyi bağlayamadılar. Oyun ve oyuncuları kendi yağında kavrulup gidiyor. Oyuncuları konuşturacak, forumlarda sürekli muhabbet çevirtecek bir şey sunamıyorlar. Ayda yılda bir kimseyi heyecanlandırmayan haberler duyuruluyor forumda, adamlar dilden düşmeyecek şeyler yaptı da biz mi haberini yapmıyoruz.

Special Edition'a gelirsek, saçmalık. Remastered diye sundukları şeyin 5 sene önce çıkandan hiçbir farkı yok. Mantıklı olan önce Morrowind ve Oblivion'u (belki Arena ve Daggerfall'u da) remastered yapmalarıydı. Yeni oyun çıkartacaklarına bunu yapmaları biraz yersiz olurdu ama bunları yapana kadar aradan birkaç sene daha geçerdi ve elimize belki TES VI'nın teknolojisiyle yenilenmiş, elle tutulur bir Skyrim remastered geçerdi. Bunları yapacaklardır da bu sözümü bir kenara yazabilirsiniz, bir gün Morrowind ve Oblivion'un Skyrim grafiklerine ve oynanışına sahip remasteredlarını çıkartacaklar.

Her oluşumun en önemli kısmı topluluktur, forum olarak neler yapacağımızı tartışabiliriz. Şahsen aşırı ve kalitesiz bir aktiflik yerine yani Saçma Salak Skyrim Hikayeleri gibi saçma ve Elder Scrolls Fıkraları gibi zorlama konular yerine (alınmayın, forumu hareketlendirmek için açtığınız konular olduğunu biliyorum) az ama kaliteli bir aktifliği yeğlerim. Forumda Soru ve Öneriler bölümü var, mesela oraya forum oyunu fikirlerinizi, etkinlik fikirlerinizi vs. yazın ilerde böyle bir bölüm açarsak nelerle karşılaşacağımızı görelim. Bölümün kaliteli olacağını düşünürsek belli kurallar koyarak açarız belki.

Son olarak beni admin yaparsanız TES'i tekrar efsane yapacağım! Sınırlarımıza büyük bir duvar inşa edeceğim, kime karşı edeceğim bilmiyorum ama buluruz birilerini rahat olun. 2022'nin 31 Aralık'ında TES VI'yı çıkartacağız, boğazın oralarda bir yerlerdeymiş istihbaratım sağlam. Sözüm senettir.
[+] Sesl1harf isimli üyenin iletisini 8 üye beğendi
#28
(04.02.2017, Saat: 03:42)Sesl1harf Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
İçeriği GösterSpoiler:

İçeriği GösterSpoiler:
[+] Newoooo isimli üyenin iletisini 3 üye beğendi
#29
Forum ölmüş demek olmaz Sesl1harf in dediği gibi diyorsunuz forum açıldıgında eğleniyoduk veya 1 yıl öncesine kadar son zamanlarda milletin çevireceği mod kalmadı. 200 300 cümlelik kelimelik modlar çevirildi. Aslında iyi birşey ingilizcesi olmayanlar bile ( ben gibi ) 2 3 tane mod çevirdi. Ben kendi adıma 5 6 tane mod çevirdim ama hata olaylarıyla karşılaştım örnek olarak cümlelerin yerlerinin karışması, çevirimi yanlış kaydetmem vb üzgün müyüm değilim baya eğlendim. Skyrimde sadece büyük modlar kaldı elsweyr gibi onlarıda ingilizcesi fazla iyi olmayanlar çeviremez o yüzden bu aralar konularda durgunluk var istemsizce. Düzelirmi evet oblivion çevirisi çıktıkdan sonra oblivion modlarını Türkçeye çevirme başlanırsa küçük büyük fark etmez ( varsa tabiki oblivion mod olaylarını bilmiyorum ) o zaman forumda yine önceki gibi mod çevirme patlamaları rehber patlamaları başlar tekrarldan.
#30
Ben bu konuya gelen yorumlardan şunu çıkarıyorum. Gerçekten forumu daha eğlenceli, ilgi çekici bir yer haline getirmek için kimsenin parlak fikri yok, herkes suçu Skyrim'in bitmesine atıyor. İsminde Elder Scrolls geçen bir sitede Skyrim ve ESO dışında bir oyun hakkında muhabbet edebilecek çok kimse yok. Bu tip konular açıldığında yapılan yorumlar ilkokul 4. sınıf öğrencisinin sınav kağıdığına yazdığı bir cümlenin seviyesinden öteye geçmiyor, forum sitesinde yazdığı halde çok az kişi nasıl cümle kurulur biliyor. Birçok üyenin amacı foruma girip İç Savaş konusunda birkaç basit cümle kurmaktan ibaret, ya da biri bilgilendirici bir konu yazmışsa "teşekkürler" deyip çıkmak. Ya da arada açılan toplu rp hikayelerinde beyni bir gram çalıştırmadan herkesin hızlıca sürekli bölüm yazarak yüklenmesi, az sayfalık ilginç bir hikayedense, yüzlerce mesajlık çöplükler. Daha ne sayayım, dokundurmadığım biri varsa haber versin. Belki tek ihtiyacınız olan şey kavga edecek biridir, ha?
[+] vatansever isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi