Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

Oblivion Genel Sohbet
#1
Böyle bu konu neden yok yahu?
#2
Oblivion oynayan fazla oyuncu olmadığı Modaratörlerin açmayı önemsiz bulduğunu düşünüyorum.Çünkü Oblivion bölümü Skyrime göre epey boş. keşke Oblivion'da Skyrim kadar oynansa.
#3
Oyunu oynayan azdı ama şu son indirimlerde oyunu Steam'den alanlar olmuştur illaki. Ben yılbaşı indirimlerinde almayı düşünüyorum. Hem Türkçe yama da o zamana çıkmış olur diye. Alan varsa bizimle görüşlerini paylaşabilir aslında.
#4
Bu oyunun en kötü yanı level scaling sistemiydi. Şimdi Skyrim'i uzun süre oynayanlar hatırlayacaktır, bir noktadan sonra tanrı gibi olursunuz, oyunda sizi zorlayabilecek kimse kalmaz ve her türlü düşman hızlıca ölür. İşte durum Oblivion'da biraz değişik.

Oblivion, savaşta kullandığınız yeteneklerinizi yüksek seviyelere dayandırana kadar sizi ağlatan bir oyundur. Bütün düşmanlar sizinle birlikte level atladığı ve daha güçlü formları da karşınıza çıktığı için hiçbir zaman kendinizi güvende hissedemezsiniz. Oyun sizi efficient leveling denilen, kağıt kalemle skill artışlarını hesaplayarak oynamaya zorlar. Ben bu olaydan bıkarak her levelde attribute'lere +5 veren modu yükledim, buna rağmen oyunu bilen biri olarak yine zorlanıyordum.

1. levelde bir Oblivion Kapısı'ndan girdiğinizde scamp ve düşük seviye dremora askerlerle karşılaşırsınız. Burada blok atak kombinasyonunu öğrenmeniz gerekir, öğrenemezseniz bütün oyun boyu daha çok çile çekersiniz. Tam scamp'ları çatır çutur harcamaya başlayıp yüzünüze bir gülümseme geldiğinde bir sonraki Oblivion diyarında karşınıza "Clannfear"lar çıkar, oyuna başlayınca farkedeceksiniz, şu küçük dinozorumsu yaratıktan topuklarınız kıçınıza vura vura "anneee, anneee" diyerek kaçacaksınız, ben kaçtım. Şifa büyüleriniz gıdım can anca dolduracak, daha iyi şifa büyüleri tek seferde magicka'nızın çeyreğini yiyecek. Sonunda acı çeke çeke Clannfearlarla eşit seviyede kapışmaya başlayacaksınız, "Ohh dünya varmış, kaçmadan da yenebiliyorum" diyeceksiniz, ve bir sonraki sefer anlayacaksınız ki bu clannfearlar yavruymuş. Yetişkinleri gelecek, kalkan bile kaldırsanız, her kafa atışlarında yeri öpeceksiniz.

Bundan sonra Daedroth'larla karşılaşıp azıcık rahatlayacaksınız ve çok sevinemeden karşınıza Spider Daedra çıkacak, bu yaratık sizi felç edecek, diğer daedralar gelip tokatlayacaklar. En sonunda Xivilai'lar çıkacak, bu yaratıklar kendileri güçü değilmişler gibi yanlarına clannfear summon edecekler. Clannfear soldan, Xivilai sağdan vuracak, tost olacaksınız, tost!

Sonunda "no pain, no gain" diyecek, yüksek levellere ulaşıp üstünüzü dizeceksiniz. Bu noktadan sonra hiçbir düşman sizi teke tekte öldüremeyecek, ama sizin de hp balonu düşmanları öldürmeniz birer dakika sürecek. Karşınıza Goblin Warlord çıkacak, size vurması gıdıklamaktan daha etkili olmayacak, ancak siz de ona vurunca anca canının belki maksimum %5'i gidecek, evet oyundaki en iyi silahla yapabileceğiniz bu. Oyunda ne yaparsanız yapın bir Goblin Warlord'u 2-3 vuruşta kesemeyeceksiniz.

Oblivion bu işte. Kanser olmak için ya Fenerbahçeli olun, ya Oblivion oynayın.
[+] vatansever isimli üyenin iletisini 4 üye beğendi
#5
Oyunlarda belli bir noktadan sonra aşırı güçlü olmak hoşuma gitmiyor. Karakterimi geliştirirken nasıl, ne şekilde geliştireceğimi belirleyip, ona göre oynayıp, ona göre skill puanlarımı vermeği tercih ediyorum.

Fakat aşırı güçlü olmayı sevmediğim gibi aynı zamanda karakterimi geliştirirken ince ayrıntılara girmek zorunda olmak, matematik hesaplarıyla uğraşmayı da sevmiyorum, o kadarı da fazla ve pek gerçekçi gelmiyor bana açıkçası.

Mesela genelde oyunlarda Thief/Rogue karakterler geliştiririm. Eğer oyunda açık savaşa girmek zorunda kalırsam güçsüz kalayım ve zorlanayım, çünkü karakterimi buna uygun geliştirmedim fakat açık savaş kazanmak da imkansız olmasın.
#6
Aırı güçlü olmak benim hoşuma gidiyor, çünkü bu bana gelişim hissi veriyor. Yapığım hareketlerin bir anlamı olduğunu hissettiriyor. Skyrim'de mesela, onlarca ejderha öldürdükten, ben olmasam dünyayı mahvedecek Alduin'in kanadını kesip ağzına verdikten sonra yol kenarındaki haydutu 3 kılıç darbesiyle kesmek beni rahatsız etmiyor. O yoldan geçen asilin cebindeki 50 altına muhaç deri zırhlı adam ben iki ejderhanın kafasını birbiriyle tokuştururken ne yapmış olabilir de beni zorlayacak seviyeye gelebilir? Eyvallah oyunda çok güçlü düşmanlar hep olsun, yerin altında kadim ölümden fırlamış necromancer bossları olsun, zorlanalım eyvallah. Ama sıradan bir düşmanın beni zorlamasına ben anca oyun başında katlanabiliyorum. Ayn şey Oblivion'da da geçerli, 1 levelde bütün haydutlar fur armor'la gezerken 40 levelde daedric armor giyiyorlar. Daedric Armor??! Bu adamlar ne yaptı da daedric armor buldu? Skyrim'de olay yine o açıdan daha güzel, haydutlar aşırı uçuk ekipmanlar donanmıyorlar 100 level de olsan, ve çıkabilecekleri bir sınır var. Dragonborn'un yok, ki karakterin olayı bu, herkes gibi sıradan biri Alduin'i nasıl yenebilir?
[+] vatansever isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#7
(30.11.2016, Saat: 21:49)Beyaz link Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Oyunlarda belli bir noktadan sonra aşırı güçlü olmak hoşuma gitmiyor. Karakterimi geliştirirken nasıl, ne şekilde geliştireceğimi belirleyip, ona göre oynayıp, ona göre skill puanlarımı vermeği tercih ediyorum.

Fakat aşırı güçlü olmayı sevmediğim gibi aynı zamanda karakterimi geliştirirken ince ayrıntılara girmek zorunda olmak, matematik hesaplarıyla uğraşmayı da sevmiyorum, o kadarı da fazla ve pek gerçekçi gelmiyor bana açıkçası.

Mesela genelde oyunlarda Thief/Rogue karakterler geliştiririm. Eğer oyunda açık savaşa girmek zorunda kalırsam güçsüz kalayım ve zorlanayım, çünkü karakterimi buna uygun geliştirmedim fakat açık savaş kazanmak da imkansız olmasın.

Bende de genelde olan bir durum bu. İlk başlar zorlanmak ve gelişmek zevkli oluyor ama 30-40 seviyeden sonra angarya oluyor dövüşler. En iyi iksirler, en iyi zırh, yüksek skiller ile herşey kolay geliyor. Demek zoru seviyoruz biz Cheesy

Aynı şey para için de geçerli bende, önce her şeyi az sayıda alırken, hesaplı giderken sonra sandık sandık para sahibi olunca herşey gözüne değersiz geliyor insanın. İyi para eden bir eşya bulunca bile aman 2 iksir satsam aynı para deyip sevinmiyorsun. Ben çoğunlukla almıyorum zaten özel adı olan bir eşya değilse. Adama görev yapıyorsun 100 altın veriyor, komik geliyor Smile

Başları zevkli oyunların, gelişince sıkıcı oluyor Smile
#8
(30.11.2016, Saat: 22:38)Brond link Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bende de genelde olan bir durum bu. İlk başlar zorlanmak ve gelişmek zevkli oluyor ama 30-40 seviyeden sonra angarya oluyor dövüşler. En iyi iksirler, en iyi zırh, yüksek skiller ile herşey kolay geliyor. Demek zoru seviyoruz biz Cheesy

Aynı şey para için de geçerli bende, önce her şeyi az sayıda alırken, hesaplı giderken sonra sandık sandık para sahibi olunca herşey gözüne değersiz geliyor insanın. İyi para eden bir eşya bulunca bile aman 2 iksir satsam aynı para deyip sevinmiyorsun. Ben çoğunlukla almıyorum zaten özel adı olan bir eşya değilse. Adama görev yapıyorsun 100 altın veriyor, komik geliyor Smile

Başları zevkli oyunların, gelişince sıkıcı oluyor Smile
Para konusunda da hem fikiriz. Oyunda para babası olmak çok hoşuma gitmiyor. E şimdi topladığım parayı yere atınca olmuyor yani aynı hissi vermiyor. Cheesy O yüzden ekonomi ve loot ile ilgili modlar kullanıyorum.

Mesela Skyrim'de her şey sen satın alırken normalden daha pahalı ve satarken de normalde daha ucuza gidiyor. O tarz bir mod kullanıyorum. Loot içinde kullandığım bir mod var. Oyundaki sandıklardan falan öyle para yapacak pek item falan çıkmıyor. Sadece bazı zorlu zindanların sonunda bulunun Boss NPC'nin arkasında duran sandıklardan güzel bir şeyler çıkabiliyor.

Oblvion'da da ekonomi için dediğim tarzda bir mod olması gerek yanlış hatırlamıyorsam.
#9
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yTtCnx1ai_A[/youtube]
#10
İçeriği GösterSpoiler:
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 6 üye beğendi
#11
Martin babaya ayıp ediyorsun ama.
#12
(04.04.2017, Saat: 12:48)Darkdeep Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
İçeriği GösterSpoiler:

Öyle bir necklace ki Yarabbi
[+] TES isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#13
Öyle bir gülüşü var sanki Akatosha dönüşecek.
#14
Bu arada Martin e noldu gerçekten Tiber Septim in yanına gitti gibi birşey söylüyor Journal de.
#15
İçeriği GösterSpoiler:
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 3 üye beğendi