Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

Oghma Infinium - Imperial City
#1
Oghma Infinium'daki bu çizim genelde College of Winterhold'a benzetiliyor fakat ben daha çok Imperial City'e benzettim. (Büyük ihtimalle daha önce paylaşıldı ama içimde kalmasın. Paylaşayım. Bilgisi olan varsa aydınlatsın lütfen.  kahve )

resim

Not: Bu forumdaki ilk paylaşımım.
#2
ilginç bilgiler diye bir konu vardı büyük ihtimalle yanlış yerde dostum
#3
Ben daha çok bu konu hakkında ''sohbet'' edilir diye düşünerekten buraya koydum Cheesy. Taşınabiliniyorsa taşıyayım.
#4
Elder Scrolls Genel Sohbet bölümüne taşıdım. Şimdi konuna dönersek, güzel bir tespit yapmışsın veya paylaşmışsın. Şimdi bu konuyu biraz daha genişleteyim, Oghma Infinium'um çizimi Imperial City'ye benziyor evet, Imperial City ise Mundus'a benziyor. Ayleidler bu tip şeylere önem veren ve yapıtlarına bunları gizleyerek ekleyen bir topluluk. Bunun niye böyle olduğunu anlaman için okumanı tavsiye ederim;
http://www.elderscrollsturk.com/c0da/c0d...rcept.html
#5
Teşekkürler.
#6
Letter#8'de ne olduğu belli oluyor zaten...

http://www.elderscrollsturk.com/c0da/c0d...rcept.html (8'i link atamıyorum)

http://www.imperial-library.info/content...t-letter-8
#7
(11.09.2015, Saat: 14:42)Malkoçoğlu link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Letter#8'de ne olduğu belli oluyor zaten...

http://www.elderscrollsturk.com/c0da/c0d...rcept.html (8'i link atamıyorum)

http://www.imperial-library.info/content...t-letter-8

Bu sitenin c0da'sında linki almak için yeni sekmede aç demen lazım, link niye sabit kalıyor anlamış değilim.
Yukarıda yazdığıma ek olarak bu Ayleidlerde büyü takıntılı bir hal almış durumda. Yaptıkları her işe kutsalları ve evrenin krokisini ekliyorlar. Burada da yine Tower muhabbetine bağlıyor konu. Şurada hafifçe anlatmıştım,
http://www.elderscrollsturk.com/forum/el...e-kuleler/

Ayleidler gittikleri ve göç ettikleri her yere ilk iş olarak bir kule inşa ediyorlar. Örneğin ESO'da görülebilen ve Rivenspire bölgesinde Doomcrag adında bir kule var. Bu Doomcrag fail olmuş bir kule, becerememişler. Bunun gibi nice daha bilmediğimiz kim bilir kaç tane kule mevcut. Ayrıca Alessia katliamları sonrasında Valenwood bölgesine kaçan Anumaril adında usta bi Ayleid büyücüsü, bir zamanlar Jagar Tharn'ın da kullandığı Staff of Chaos'u kullanarak yeni bi kule yapıyor: Elden Root. Bi tohumdan büyüyor ve kule oluyor. Aslında Anumaril tohumun kuleye dönüştüğünü göremeden ölüyor. Sonrasında Bosmerler bu tohumu büyütüp kule haline getiriyorlar. Çünkü Bosmerlerin doğayı kontrol edebilme yeteneği mevcut.
Şimdi sorabilirsiniz ki bu Ayleidler neyin kafasını yaşıyor da her şeye evrenin şemasını ekliyor? Amiyane bir örnekle şunu söyleyebilirim, İslam dininde Kabe'yi tavaf edince ne oluyorsa, Ayleidlere göre de evrenin şemasını yapmak aynı işlevi görüyor. Geçmişte yaşananları tekrarlayınca kendilerinde belki huzur buluyorlardır. Ek olarak evrende herşey dönüyor ve hareket ediyor, güneş bile kendi etrafında dönüyor, atomlar dahi titriyor. Semazenlerin kendi etraflarında dönmesi bunu sembolize eden birşey.
Oghma Infinium'un evreni tasvir etmesinin sebebi ise şu, o artifakt Herma Mora'ya ait, yani bilginin daedrik prensine. Herma Mora şunu söylemeye çalışıyor, bu kitapta evrenin bilgisi var. Oghma'yı yazan kişi Xarxes, bu herif Auri El in yazı işleri müdürü. Bu kitaba da zamanın başladığı andan itibaren mer ırkının tüm eylemlerini not düşüyor.
#8
Kuleler, kuleler...

Buna hakim olmak için Numantiayı okumak çok mantıklı. Bu Doomcrag'daki  kulenin ismi sanırsam Erokii.

ESOdaki yükleme ekranlarında "Morachellis speculated that the Ayleids who built the great spire above Erokii were attempting to create a metaphysical structure that would be a focus of Aurbic power, much as the Adamantine Tower is said to be. I have no idea what that means. — Phrastus of Elinhir" yazıyor.

Bu kulelerden sayılmayan Thrastaki (Sloadların mekan) Coral Tower var birde. Daha çok var sayayım;

Coral Tower (Pillar of Thras)
Doomspire (Doomcrag, Erokii Tower)
Clockwork Tower (Sotha Sil's underground Tower)
Ceporah Tower (Psijiic Tower)
Orsinium (Iron Tower, Orsimer Tower)
Ja-Kha'jay (Lunar Lattice, Khajiit Tower)
Umbriel (Shadow Tower, Ston‌e = Ingenium)
Sacellum Arden-Sul (Sheogorath's Tower)
Pillar Palace of Mephala (Mephala's Tower)
Murk Tower (Walking Murkwood, Argonian Tower)

Hatta bu TES metafziğine mertustanın dediği kule eklendi demişlerdi 1 sene önce: https://www.reddit.com/r/teslore/comment..._doomcrag/
http://www.uesp.net/wiki/Lore:Aurbic_Eni...Elden_Tree

Bu Elder Scrolls evreni derine girdikçe çok güzelleşiyor, anlaması güç olsada. Elimizden geldiğince anlatmaya çalışıyoruz insalara ama forumun durumu ortada. Skyrim'de bile ne kadar derin olaylar olduğunu bir çok kişi bilmiyor. Ayrıca bu ESO neredeyse tüm Tamriel'de geçtiği için değişi değişik lore öğesi içeriyor, eso bu yönünden çok seviliyor.
#9
Hocam şimdi anlamadım. Bu yazdığınız Coral Tower, Doomspire vb. Mundus'u diğer Adaminte Tower falan gibi koruyamıyor mu ?
#10
(11.09.2015, Saat: 22:07)Khajiit1903 link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hocam şimdi anlamadım. Bu yazdığınız Coral Tower, Doomspire vb. Mundus'u diğer Adaminte Tower falan gibi koruyamıyor mu ?

Koruyamıyor. Bunlar başarısız olmuş kuleler. Hatta Doomcrag'e gidersen eğer eso'da çok kaotik bir ortam olduğunu görürsün. Çeşitli yaratıklar türemiş durumda.
#11
(11.09.2015, Saat: 22:18)mertusta link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Koruyamıyor. Bunlar başarısız olmuş kuleler. Hatta Doomcrag'e gidersen eğer eso'da çok kaotik bir ortam olduğunu görürsün. Çeşitli yaratıklar türemiş durumda.
Cevap için teşekkürler.
#12
Şuan bilinen (Snow-Throat'da hala aktif deniliyor, belli değil aslında) tek aktif kule Ur-Tower yani Adamantine kulesi. İçindeki taş Zero Stone, yani Sıfır taşı daşların başı. Ayrıca bu kuleler doğal ve yapay olarak ikiye ayrılıyor.

mertustanında dediği gibi bu kuleler başarısız, dolayısıyla aktif değiller. Doomspire'dakini birincil gözden görüyorsun zaten.