Konuyu Okuyanlar:
2 Ziyaretçi

Tes III: Morrowind geliştirilme süreci
#1
1384956425_m44.jpg


Serinin ikinci oyunu Daggerfall'un geliştirilme sürecinde ekip bir yandan da serinin yeni oyununun nasıl olacağını düşünmeye başladılar. Üçüncü oyun başta Summerset Isles'da geçecekti ve oyunun ismi de Tribunal olacaktı. Oyun motoru olarak da Daggerfall'da kullanılmaya başlanan Xngine'in svga destekli bir sürümü kullanılacaktı. Ayrıca oyun sadece Vvardenfel adasında değil, tüm Morrowind bölgesinde geçecekti. Ama bunlar olmadı. Çünkü o zamanın teknolojisi o kadar büyük çaplı bir oyun yapmaya elverişli değildi. Todd Howard geliştirilme sürecinin başlangıcını şöyle anlatıyor:

"Morrowind'e ilk gerçek kod satırının yazılışı Redguard'ın tamamlanmasından sonrasına tekabül ediyor. Aslında Daggerfall sonrasında oyunu hemen yapmak istedik ama bu çok büyük bir projeydi. Biz de şöyle dedik 'Buna henüz hazır değiliz, hemen bu işe girişip başarısız olmak istemiyoruz.' Battlespire ve Redguard sürecinde sıradakinin Morrowind olduğunu biliyorduk ve Redguard biter bitmez işe koyulduk. Fakat oyun motorunu da değiştirdik."

Gamebryo ismindeki bu yeni motor Direct3d, T&L, 32 bit dokular ve iskelet animasyon tekniğini destekliyordu. Bu yeni özellikler Bethesda'nın oyunu pazarlarken kullandığı önemli kozlardan biri oldu ve Nvidia Geforce 4 duyurusuna paralel olarak oyuna ait ekran görüntüleri yayınladılar. Motorun diğer getirilerinden biri de Tes Construction Set oldu. Morowind daha küçük çaplı bir alanda geçmesine rağmen yine de çok büyük bir yatırım haline geldi. Bethesda geliştirici ekip büyüklüğünü eskisine göre üçe katladı ve ilk senelerini Constuction Set'i geliştirmek için harcadılar. Serinin gelecek oyunlarının da vazgeçilmez parçası olacak bu özelliği Todd Howard şöyle anlatıyor:

"Bu oyunun canlı kalmasını sağlayacak. Biz oyunu kullanıcıların var olan oyuna yeni bir şeyler ekleyebilecekleri şekilde tasarladık, böylece yeni görevler, hatta yeni kıtaları oyununuza indirebileceksiniz."

Bir diğer ilk ise serinin bir oyun konsoluna çıkış yapmış ilk oyunu olmasıydı. Pc dışında Xbox'a da çıkışını yapan Morrowind, konsolun en çok satan oyunlarından biri oldu.

inter_beth_team.jpg  inter_beth_team2.jpg

Morrowind yapı bakımından hem Redguard hem de Daggerfall'a benziyordu. Yine Tamriel'in küçük bir bölümünde geçiyordu ve aynı Daggerfall gibi özgür bir oynanış ve ayrıntılı karakter geliştirme sunuyordu. Ancak harita bir algoritma ile rastgele oluşturulmamış, aynı Redguard'daki gibi tamamen insan eliyle hazırlanmıştı. Ayrıca Avrupa kültüründen ziyade Mısır, Japon ve Orta Doğu kültürlerinden etkilenilmiş. Oyun Dark Elf'lerin ana vatanında geçiyordu. Ekip bu ırkı şöyle tanımlıyor:

Ken Rolston: Morrowind'de herkes size düşman. Hepsi sizin düşmanınız, siz yabancısınız. Dunmer'lar başlangıçta pek misafirperver değiller, diğer tüm ırklarlar karşılaştırıldıklarında çok ciddiler. High Elfler de ciddi ama onlarınki kibirli bir ciddiyet. Dunmer'ların neyin yanlış neyin doğru olduğu hakkında güçlü sezileri var ve yabancıların bu tarz şeylerden anlamadıklarını düşünüyorlar.

Michael Kirkbride: Şaka nedir bilmiyorlar!

Morrowind'in en can alıcı noktalarından biri ise hikaye anlatımıydı. Hikayenin gelişimiyle ve evren ilgili Todd Howard, Ign ile röportajında şöyle bahsediyor:

Ign: Tamamen özgür bir evren yaratmak ne kadar zordu?

Todd Howard: Tamamen özgür bir evren yaratmak, tamamen özgür bir hikaye yaratmaktan kesinlikle daha kolay. Mutlaka zor olur demek istemiyorum, sadece diğerine nazaran daha uzun zaman alıyor. Bu bizim üçüncü ana ve toplamda beşinci Elder Scrolls oyunumuz ve her oyunda evren üzerinde çok daha fazla çalıştık. Şimdiye kadar kullanabileceğim bir çok detay ve bilgi birikmiş oldu.

Ign: Peki hikaye ile ilgili ne söyleyebilirsiniz? Lineer olmayan bir hikaye hazırlarken karşılaştığınız zorluklar nelerdi?

Todd Howard: Zor bir kısımdı. Lineer olmasın istediğimiz için çöpe attığımız bir çok hikaye fikri oldu ama aynı Redguard'da olduğu gibi hikayeyi açık bırakabileceğimiz yeni yollar bulduk. Bunu yapabilmenin en iyi yolu her gruba hikaye ve istekler vererek onları resmin bütününe yerleştirmek oldu. Eğer oynanış açısından iyilerse ana hikayeye uymaları bile gerekmiyor ve sadece insanların rp yapmaları ve görev almaları için var olmaları yetiyor.


inter_beth_team3.jpg  inter_beth_wall2.jpg

Morrowind'e serinin önceki iki ana oyununda bulunan hızlı seyahat özelliği kaldırıldı. Todd Howard hızlı seyahatin etrafta karşılaşabileceğimiz bir çok insan ve bölgeyi keşfetmeden geçip gidebileceğimizi düşündüğü için oyuna eklenmediğini söylüyor. Onun yerine hızlı seyahat için oyuna silt strider'lar eklenmiş.

Müziklerin bestesi de 4. ve 5. oyunun da bestekarlığını yapacak Jeremy Soule'e emanet edildi. Müzikler birçok yerden övgüler aldı. Gamespot'dan Greg Kasavin "Oyunu açar açmaz yükselen yayılar ve gürleyen vurmalılar ile dolu heyecanlı ve unutulmaz bir tema müziği ile karşılaşacaksınız. Oyunda yaklaşık her beş dakikada bir bunu duymaya devam edeceksiniz." diyor. Ayrıca farklı ırklar için farklı seslendirmenler kullanılması da büyük ses getirdi. Oyun genel olarak oldukça beğenilse de günlük sistemi ve dövüş mekanikleri eleştirmenler tarafından pek beğenilmedi.

Oyunda sadece tek kişilik oyun modu bulunuyordu. Battlspire'da olduğu gibi çoklu oyuncu modu yoktu. Pete Hines'a bu konu sorulduğunda "Hayır. Ne çıkışında, ne de çıkışından üç ay sonra. Hayır, hayır, hayır." diye cevap veriyor.

Morrowind'in avrupa dağıtıcılığını Ubisoft üstlendi ve oyun yerelleştirildi. Ubisoft'dan Thomas Petersen yerelleştime hakkında "Bir milyondan fazla kelime içeren bir evren. Gerçekten büyük bir iş." diyor.

Daha sonra da iki adet dlc çıkarıldı. Mournhold şehrinde geçen Tribunal ve Solstheim'de geçen Bloodborn. Bethesda ayrıca Morrowind için strateji rehberi hazırladı. Bu rehber de ayrıca yaklaşık 200.000 adet sattı.



MW-misc-Development_Team.jpg
Morrowind geliştirici ekibi.


Oyuna ait bazı concept art çalışmaları:

MW-concept-08.jpg  414px-MW-concept-11.jpg  409px-MW-concept-07.jpg


MW-concept-03.jpg    MW-concept-04.jpg


800px-MW-concept-05.jpg  800px-MW-concept-15.jpg


800px-MW-concept-13.jpg 670px-MW-concept-28.jpg

800px-MW-concept-19.jpg  496px-MW-concept-23.jpg


457px-MW-concept-29.jpg   464px-MW-concept-26.jpg

resim   443px-MW-concept-10.jpg



Bazı erken dönem ekran görüntüleri:

 
800px-MW-Screenshot28.jpg

800px-MW-Screenshot40.jpg

800px-MW-Screenshot45.jpg

800px-MW-Screenshot53.jpg

800px-MW-Screenshot37.jpg

800px-MW-Screenshot36.jpg

800px-MW-Screenshot34.jpg

Kaynak:  https://www.imperial-library.info/conten...ws-MW-team
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Morrowind
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_..._Morrowind
http://www.ign.com/articles/2000/10/28/e...nterview-2


Serinin diğer oyunlarının geliştirilme süreçleri:

Arena: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Daggerfall: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Battlespire: http://www.elderscrollsturk.com/konu-an-...ureci.html
Redguard: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Oblivion: http://elderscrollsturk.com/konu-tes-iv-...ureci.html
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 15 üye beğendi
#2
Tamamını okudum oldukça başarılı bir yazı olmuş  , Eline sağlık Smile
#3
Eline sağlık. Böyle küçük bir ekiple, böyle güzel bir oyun yapmaları, takdire şayan.
[+] Diist Kiin isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#4
okadar küçük bir ekiple şuan bile oynanan böyle bir oynu yapmak vaybeee dedirtiyor.ellerine sağlık çok güzel yazı olmuş
#5
Eski oyunların tadı bir başkadır. Bu tıpkı eski bir kitabı elinize aldığınızda oluşan his ile aynıdır. Morrowind, Elder Scrolls serisinin en farklı en başarılı oyunudur bence. Bu oyunun remaster versiyonu çıkmalıydı.
[+] Zomboy isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi
#6
Hem yorucu ama aynı zamanda çok eğlenceli olsa gerek. Böyle herkesin ilgi alanı beğenileri aynı arkadaşlarınla vakit geçirip/çalışıp bir şeyler ortaya çıkarmak.
- Stress'siz güzel meslek Smile
[+] ibodala isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#7
Oblivion da bekliyoruz  Cheesy
#8
(12.02.2017, Saat: 08:28)sofix3131 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Oblivion da bekliyoruz  Cheesy

Youtube'da zaten bethesda tarafından hazırlanmış hem oblvion hem de skyrim için geliştirilme süreci belgeselleri var. O yüzden onlar için yazı hazırlamam sanırım.
#9
Olsun Yine de forumda bulunsun Cheesy
#10
Beklenen konu sonunda gelmiş. Ellerine sağlık, keyifle okudum. Smile
#11
(12.02.2017, Saat: 11:29)sofix3131 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Olsun Yine de forumda bulunsun Cheesy

Belki bakarım ama kesin bir şey demiyorum. Hazırlamayabilirim de  Tongue Cheesy
#12
Şu ofise bak ya, ev-ofis Cheesy Todd'un gençliği hehehe, aslan parçası bir tod Cheesy

Tipler çok iyi ama, amca nasıl götürüyor yemekleri. Herşey idare edecek kadar, kağıtlar duvarlarda, pano yok, kübikler yok ama mutluluk var huzur var, crt monitörlerin önünde eğlence şakalar var Cheesy

Çok fena oldum ben, 90lara geri gönderin beni bir parçam orada kaldı Smile Smile
[+] Brond isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi