Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

Tes Ve Rpg'ler Hakkında
#1
Geçenler De Herawler Wildrunner Abinin Bir Video'sunu İzliyorum:


Şimdi Bu 40 Dakikalık Video'yu İzletmiyeceğim Kısaca:

İçeriği GösterVideo'nun Çekiliş Sebebi:
İçeriği GösterVideo'da Geçen Muhabbet:


İçeriği Göster Tes5 Ve Rpg Kavramı:

Bu Kadar Yazıdan Sonra
1-)TES4 TES3 Gibi Bir RPG Önerir Misiniz
2-)Günümüzde RPG'ler Nereye Gidiyor?Artık Neredesye Her Oyun RPG Her Oyunda Karakter Geliştirme Ekranı Var
3-)RPG Ne Demek?
#2
RPG günümüzde çok fazla karıştırılan bir kavram olduğu doğrudur. RPG "Role Play Game" demektir ve bu türdeki bütün oyunlar baştan sonra RP " Role Play " öğeleriyle dolu olmalıdır. Bir oyun kendine FPS oyunuyum diyorsa ve içinde karakter geliştirme gibi RP öğeleri varsa ancak oyun tamamıyla RP'den oluşmuyorsa o oyun kendine bellediği türden bir oyundur. Şöyle örnekleyeyim;

1- Far Cry 5
Karakter geliştirme var. Ancak FPS oyunu.

2- Minecraft
Zindanlar, başarımlar, CRAFT'lar var. Ancak Sandbox oyunu.

Vesaire vesaire. Bir oyunun için RP öğeleri olması onu RPG yapmaz. RPG oyunu olması için oynanışın, hikayenin, atmosferin ve dünyanın tamamen RPG öğelerini temel alması gerekmektedir. RPG'lerinde kendi içinde türleri vardır tabi olarak.
1 - Dungeons and Dragons
Kısacası büyü içeren RPG'lerdir. Örn: Skyrim, Oblivion, Morrowind, Witcher...

2 - Dungeons and NO Dragons
Kısacası büyü içermeyen RPG'lerdir. Mount and Blade, Kingdom Come: Delivarance

Bu saydığım ikisi gibi oynanış açısından ayrılan diğer türlerde vardır. Ancak şimdi sayacaklarım temel farklılıktır. Göze batar. Farklılık anlaşılır.

1 - Action RPG
Örn: Skyrim, Fallout 4, Fallout 3, Oblivion, Witcher 3...

2 - Crpg
Karakterimizi yukarıdan bakarak kontrol ettiğimiz RPG türüdür.
Örn: Dragon Age Origins, Fallout 1, Fallout 2, Wasteland, Fallout New Vegas...

3 - MMORPG (massive multiplayer online role playing game)
Online bir RPG türüdür.
Örn: Elder Scrolls Online, Neverwinter Ravenloft...

Bu saydığım oyunlar temelleri tamamen RPG'ye dayalı oyunlardır. RPG demek RP öğeleri içeren ve oyunun gözle görünen bütün şeklinin bu öğelere dayalı olması demektir. Bu rol yapma oyunudur. (RPG)
***************************************************************************************************************************************************************

Günümüzde RPG'ler çok yere gitmiyor ne yazık ki. Çünkü bırakın RPG'leri Singleplayer oyunlar bile yavaş yavaş azalıyorlar. Çıkacağını bildiğimiz çok ünlü birkaç RPG var sadece. Cyberpunk 2077, The Elder Scrolls 6, Starfield. Şöyle baktığımızda Bethesda ve CD Projekt RED'in her zaman RPG oyunu yaparak bu türün ayakta kalmasını sağlayan önemli şirketlerden olduğunu görüyoruz. (Birkaç şirket daha var tabi onlarda çok önemliler) RPG şuan ayaktaysa Bethesda, Bioware vs vs gibi şirketler sayesinde ayakta. Uzun bir sürede ayakta kalacak gibi görünüyor.

***************************************************************************************************************************************************************
RPG Oyunu önerisi:

1- Dragon Age Origins
2- The Witcher 3: Wild Hunt
3- Baldur's Gate: Enhanced Edition

***************************************************************************************************************************************************************


İYİ AKŞAMLAR... Cheesy Cheesy Cheesy
[+] EnigmaticMage isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
#3
"RPG ne demek?" bir kenara günümüzde "RPG ne demek?" sorusuna cevap vermem daha doğru olur. Roleplay unsurları barındırması her oyunu roleplay oyunu yapmaz. Zira roleplay oyunlarının kesin bir sınırı da yok. Zira Skyrim'i yine örnek olarak alalım. Skyrim'in verdiği roleplay dünya ile ilişkilendirilebilir. "Sana görevlerde nesin?" ya da "Karakterin ne?" diye sormuyor "Sen bu dünyada nesin?" diye soruyor. Bu roleplay açısında oldukça ip üzerinde bir durum. Roleplay'in temeline indiğimizde çünkü kendini karakterin yerine koyabilmek yatar ki diyalog düzeyinde bu durum Skyrim'de yok. Yani kaç kişi Skyrim'de atarlı giderli bir karakteri olabildiğince hissederek canlandırabilir? "Karakterin ne?" sorusu budur. "Sen bu dünyada nesin?" konusu ise senin ne tarzda bir karakter açtığın ile bağdaştırılabilir. Bu seni bu cevaba itebilir "Ben bu dünyada kılıç kalkan kullanan bir paladinim." Ancak sıkıntı şu Skyrim'de kendine "...paladinim." diyemezsin. DnD temeline inersek paladin oldukça alignment kısıtlaması olan bir sınıf olarak karşımıza çıkar ancak Skyrim'de böyle bir durum yok. Buradan ise Baldur's Gate'e bağlayalım. Bu durum Baldur's Gate'de yer alan bir durum, belli sınıflar belli alignmentları seçmeni engelliyor, seçtiğin alignment ise oyun boyunca karşına çıkaran diyalogları değiştiriyor. Bu şekilde oyun belli derecede oyuncuyu roleplay yapmaya itiyor ancak yine de bir özgürlük söz konusu. Günümüzde roleplay oyununda alignment özelliği tamamen hikayeye gömülü olarak yer ediniyor. Skyrim'de bir karakter oluşturursun, karakterin backstorysi içinde edindiği bir alignment olur ancak bunu oyun boyunca ne kadar yansıtabilir?Diğer TES oyunlarında alignment özelliği ne denli var bilemem tabi.
Şimdi gelelim bir diğer roleplay özelliğine. Karakterler arası ilişki. Skyrim'de var ama çok kötü işleniyor, daha kötü işlenemezdi. Bunun şöyle bir sisteme oturması lazım bir karakterle ilişkin ne denli artıyorsa karşıt görüşte o denli etki bırakmalı. Kaldı ki Skyrim'de bu o kadar kötü işleniyor ki sadece görev yaptığın kişinin sana birkaç eşya çalmana izin vermesi ve gördüğünde teşekkür etmesiyle kalıyor. Özellikle Skyrim gibi halkın önceden yaratılmış NPC'ler olduğu bir oyunda bu sistem daha detaylı tasarlanmalıydı. Ancak ne yazık ki günümüzde de bunu yapan çok oyun yok.
Gelelim diğer bir roleplay özelliğine ki günümüzde hayatta kalmış belki de tek roleplay sağlayıcı özellik olan seçilebilir diyaloglar. Bunu Skyrim'deki gibi "Ne satıyorsun?" ya da "Hâlin hatırın nasıl?" şeklinde algılamayın, The Witcher 3 oynayanların bildiği üzere farklı diyaloglarda verilen farklı tepkiler. Örneğin karakterin bir handa oturur ve birinin sana ilginç bir şekilde baktığını görürsün. Kalkıp adamı döver misin yoksa biranı içmeye devam mı edersin? Bu küçük bir örnek ama karakterinizin kişiliğini oluşturmanızda yardımcı olan bir örnek. Olayın sonuçlarını değiştirse de değiştirmese de. Çünkü işin ucunda karakterinin senin söylediğin bir tavrı takınması var ve bu oyuncuyu karaktere daha da çok yakınlaştırıyor. Ancak bunun içine sonuçların da etkileneceği bir sistem girince ayrı bir boyut hâlini alıyor.
Son söyleyeceğim özellik ise seçimlerin etkilediği dünya ki bunu duyduğum kadarıyla son yıllarda çıkan Divinity: Original Sin 2 çok iyi yapıyor. Kısaca değineceğim çünkü işlemesi gerçekten zor bir özellik (En azından teoride zor.) Seçimlerin sadece göstermelik olaylardan çok dünyada gerçekleşen olaylar silsilesi doğurmalı. Bu durum bir olayın başka olayı bir şekilde etkilemesi olabilir.
Ek olarak olarak bilmem ne farklı silahlarmış, bilmem ne karakter gelişimiymiş artık birçok oyunun temelinde var olan bir sistem. Roleplay oyunlarına dahil etmenin anlamı yok.

Ek olarak roleplay oyunları için Chris Avellone'un arkasında bulunduğu oyunlara bakabilirsin. Onlar dışında Vampire: The Masquerade Bloodlines geliyor aklıma.
[+] Newoooo isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi
#4
Rpg(Role-playing Game) çok karıştırılan bir kavram. Oyunlarda neredeyse her karakter veya skill gelişimi olan oyuna Rpg diyoruz bunun en basit örneğin hack/slash oyunlar. Hack/slash oyunlar her ne kadar rol yapma öğeleri içermese de rpg oyun olarak baz alınıyor bir yandan bakarsak bu iyi bir sınıflandırma unsuru görünse de bazı rol yapabildiğin oyunlarda geçersiz kalıyor. Bunu örneklendirerek anlatmak gerekirse.

Assassin's Creed: Origins:
Kesin olarak duymuşsundur. AC serisi bu oyundan sonra köklü bir değişikliğe uğradı ve artık Rol yapma oyunu olarak bakılıyor. Bu oyunu incelemek gerekirse oyunda karakter gelişimi için skill ağacı bulunuyor ama rol yapma unsuru sadece bundan ibaret. Ortada rol yapamadığın bir ortam var bu durumda buna rpg oyunu diyemeyiz ama her yerde Rpg olarak geçen bir seri.

Hayatta kalma oyunları:
Bu oyunlar bir zamanlar çok fazlaydı ve hala da pek çok hayatta kalma oyunu var. Bu oyunlar yukarıdaki AC oyununun aksine içinde daha fazla rol yapma ögesi bulunduruyor bu durumda hayatta kalma oyunları rpg sayılmalı ama öyle olmuyor. Bu türlerin kesin bir çizgisi var rpg oyunları karakter gelişimi ağacı olup olmadığına göre değişiyor. Yanlış olan bir çizgi olsa da şu durum da yanlışı düzeltmek pek mümkün değil.







Bu ana çizgileri belirlenmiş olan rpg türü de günümüzde pek çok türe ayrılıyor. İlk ayrılık Batı-doğu yani bölge farklılığı. Bu kısım büyük farklılık yaratıyor diyebiliriz. Batı yapımı rpg oyun ile doğu yapımı rpg oyun arasında çok büyük farklar mevcut. En büyük fark ise batı daha çok realistik rpg yaparken doğu yapımı rpgler realistik bakımdan uzak oluyor. Bu ayrılık en büyük iki tür arasında değişiyor.


Japon Rol Yapma Oyunları
Ülkemizde en az bilinen rol yapma oyunu türü diye buna diyebiliriz. Rol yapma olayı daha çok hikaye canlandırmak şekilde. Bir grup kişiyi yönetiyoruz ve hikayeyi tamamlıyoruz bunun dışında tüm rol yapma oyunlarında olan karakter geliştirme kısmı oluyor. Genel olarak bu oyunlar grind üzerine. Yarısında grind yapıyorsunuz diğer yarısında ise hikaye izliyorsunuz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi tam olarak rol yapma denemez ama karakterleri ve hikayeyi hisettiğiniz bir gerçek japon rol yapma oyunlarının en güçlü yanı da bu oluyor.
Japon rol yapma oyunlarından örnek vermek gerekirse. Final Fantasy ve Dragon Quest denebilir. Japon rol yapma oyunları genel olarak bu iki dev seri üzerine.

Batı Rol Yapma Oyunları
Bu kısım ülke genelinde bilinen rol yapma oyunlarını kapsıyor. Bu türden bahsetme gereği duymuyorum genel rol yapma anlayışını bu oluşturuyor zaten.






Bunların dışındaki rol yapma oyunları ise oynanışına göre ayrılıyor.

Aksiyon-Rol Yapma Oyunları
Şimdi genel olarak karıştırılan kısım ve yanlış anlaşılma burada mevcut. Örneğin Dark Souls oyunlarında rol yapamazsın ama rol yapma içerikleri olup Aksiyon-Rol Yapma Oyunu olarak bilinir. Genel olarak rol yapma oyunlarını bunlar oluştursa da yanlış anlaşılmaya uğramış taraf da bu. Bu türe örnek olarak;
Tes serisi, Witcher 3, Dark Souls, Bloodborne söylenebilir.

Klasik Rol Yapma Oyunları
Herhalde bu türün en düzgün olan kısmı bu. Masaüstü rol yapma oyunlarına bağlı kalınarak yapılan oyunlar bu türün parçası. Baldur's Gate, Pillars of Eternity, Divinity ve Fallout 2 türün en belirgin örneklerinden.

MMORPG

Bu da aksiyon rol yapma oyunları gibi türü farklı bir şekle çevirmiş oyunlardan oluşuyor. Devasa çok oyunculu bir şekilde rol yapma oyunu oynuyorsun ama rol yapmadan daha çok seviye kasıp pvp veya pve yapmak daha önemli konumda. Belli mmorpg oyunlarda rol yapılabilse de bu kısım Aksiyon Rol Yapma oyunları kadar sınırlı.
World of Warcraft, The Elder Scrolls: Online ve Neverwinter örnekleri.

Bunlar dışında Tactical Rpg ve Roguelike var ama bu türlerden oyun artık fazla bulunmadığı için bahsetmek saçma olur.






Rol Yapma oyunlarının böyle ayrılması zaten ortada çok çelişkili bir anlayış olduğunu gösteriyor ama günümüzdeki rol yapma oyun türü anlayışı böyle. Karakter gelişimi olan her oyun rol yapma oyunu sayılıyor. 

Tes oyunlarına benzer olarak önerebileceğim pek oyun yok ama bu oyunları öneririm:
- Witcher 3
- Dragon Age
- Mass Effect
- Divinity
- Baldur's Gate
- Pillars of Eternity
Bunlar dışında daha çıkmamış ama benim de beklediğim Cyberpunk 2077 oyunu var. Çıktığında rol yapma içeriği en fazla olan oyun olacağını düşünüyorum.

Rol yapma konusunu pek kafana takmazsan aksiyon-rol yapma oyunu olarak sayılan bazı güzel oyunlar var ama tek rol yapma unsuru karakterini geliştirme.
- Dark Souls
- Dragon's Dogma
- Devil May Cry
- NieR:Automata
[+] bluestorm02 isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi
#5
Günümüzde RPG'ler Nereye Gidiyor?Artık Neredesye Her Oyun RPG Her Oyunda Karakter Geliştirme Ekranı Var

Bu Cümlemi @bluestorm02 Anlamış Ama @Newoooo @EnigmaticMage Anlamamış

Ben Karakter Geliştirme Olan Oyun RPG Olduğunu Kastedmedim Çoğu Kişi Öyle Sayıyor,Karıştırıyor Dedim

Bu Arada Bu Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzun Cevaplar İçin Teşekkürler.