Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

ugridstoload ayarları [REHBER]
#1
Not: Burası yaptığınız ayarların ne işe yaradığını öğrenmek isteyenler içindir. Aşağıda sisteminize göre vermeniz gereken ayarları görebilirsiniz. [DEĞERLER] kısmına ininiz. Konuyu dikkatli okursanız kurmuş olduğunuz modlar ile  oyununuzu stabil kılmak için özelleştirilmiş ayarlarınızı yapabilirsiniz.
Not: Şuan anlatacaklarımın hepsi bir biri ile bağlantılıdır. Bilgisi olmayanlar lütfen hepsini okusun.

sGridstoload nedir, ne işimize yarıyor?
Bu ayar oyunda götüntüleyebileceğiniz herşeyin, ne kadar mesafe sonra görüntüleneceğini sınırlar.
Bu değer arttığında daha uzaktaki görüntülerin de işlenmesini sağlar. Mesela 100 metre uzağınızda ve diğer yönde 200 metre uzakta birer bina bulunmakta. 100 metre uzaktakini görebiliyorsunuz. Fakat 200metre uzaktakini göremiyorsunuz. Değer yükseldiğinde 200 metredeki binayı da aynı mesafeden görebilirsiniz. Değerler  yükseltikdiğinde, işlenmesi gereken veri ve görüntülenecek veri boyutu artar. Yüksek ayarlar, yüksek ekran kartı boyutu ve veri hızı, ram hızı, işlemci hızı gerektirir. Fazla mod yüklemek istiyorsunuz fakat sisteminiz yetersiz kalıyor ise bu değeri düşürebilirsiniz.
Görüntünün oluşmasından önceki geçiş aşamaları

Preloadsizelimit
Ram önbelleğinde bekletilen verilerin ekran kartı tarafından işlenmesi için alınacak veri boyutunu belirler. Ram önbelleğinden buraya aktarılır. Buradan da tampon bölgeye aktarılır. Mesela youtube ta video izlemek istiyorsunuz. Fakat internetiniz yavaş ve videonun dolmasını beklersiniz. Burada da ekran kartı takılmadan rahat çalışabilsin diye ram önbelleğinden veri aktarılır. Bu bekletilen veri limiti sınırını belirler. Bu değer yükseldiğinde fazla mod kurduysanız ve sisteminize güveniyorsanız takılmaları önler. Aşağıda örnekler vardır. Kendiniz de ayarlayabilirsiniz.

Exteriorcellbuffer
Ekran kartı tarafından işlenecek veriler için tampon bölge oluşturmasıdır. Örnek verecek olursak: Bir havuzumuz[Cellbuffer] ve bu havuza bağlantılı bir musluk(Ram Önbelleği ve hızı) bir de giderimiz[GPU ve hızı] var. Parçacıklar işlenmeye başladığında(gider açıldığında) havuz (cellbuffer) boşalmaya başlar ve musluk(önbellek) akmaya başlar. Sonuç olarak bu değer Ram belleğinizi ve ram veri yazma hızını, Ekran kartı belleği ve ekran kartı veri işleme hızını etkiler.

DEĞERLER
Skyrim default ayarları üzerinden hesaplanmış değerleridir. Skyrim varsayılan olarak ugridstoload5 te çalışır.

ugridstoload ayarları

Örnek:

[General]
uExterior Cell Buffer=(A + 1)^2
uGridsToLoad=A
iPreloadSizeLimit=(A x 1024)^2
Nasıl hesaplanır: Varsayılan üzerinden

ugridstoload 5 için
uexteriorcellbuffer > (5+1)x(5+1)
ipreloadsizelimit > [5 x 1024] x [5 x 1024]

ipreloadsize limit >Varsayılan değeri 25MB'a tekabul eder.
-----------------------------------------
uGridsToLoad 3 Değeri

[General]
uExterior Cell Buffer=16
uGridsToLoad=3
iPreloadSizeLimit=9437184
-----------------------------------------
uGridsToLoad 5 Değeri

[General]
uExterior Cell Buffer=36
uGridsToLoad=5
iPreloadSizeLimit=26214400
-----------------------------------------
uGridsToLoad 7 Değeri

[General]
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224
-----------------------------------------
uGridsToLoad 9 Değeri

[General]
uExterior Cell Buffer=100
uGridsToLoad=9
iPreloadSizeLimit=84934656
-----------------------------------------
uGridsToLoad 11 Değeri

[General]
uExterior Cell Buffer=144
uGridsToLoad=11
iPreloadSizeLimit=126877696

ÜST DÜZEY AYARLAR. 
Sisteminizde en az Ortalama 8gb ram ve 2gb orta seviye ekran kartı olanlar için tavsiye ediyorum.

[General]
sLanguage=ENGLISH
uGridsToLoad=5
uExterior Cell Buffer=36
bPreemptivelyUnloadCells=0
iPreloadSizeLimit=4194304000
bUseHardDriveCache=0
bUseBackgroundFileLoader=1
bSelectivePurgeUnusedOnFastTravel=1
uStaticNeverFade=1
iPostProcessMillisecondsLoadingQueuedPriority=5
bForceFullLOD=1

iPreloadSizeLimit=4194304000 / en az boş 4gb ram ile modsuz oyunda denenmiştir. 4gb tekabul eder.

iPreloadSizeLimit=1048576000 /1gb tekabul eder.
iPreloadSizeLimit=262144000 /250mb tekabul eder.

bUseHardDriveCache=0 / SSD kullananlar isteğe bağlı bu değeri 1 yapabilir.

uStaticNeverFade=1 / Uzaktaki nesnelerin(köprü, heykel, kaya, bina gibi) her zaman görünür olmasını sağlar.

bForceFullLOD=1 / Uzaktaki nesnelerin de net görünmesini sağlar.
[+] Battik isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi